Długotrwałe partnerstwo źródłem sukcesu

W dniu 17 czerwca w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbył się wieczór autorski poświęcony książce „Inteligentny Outsourcing”. Pozycja ta została wydana dzięki zaangażowaniu Instytutu Outsourcingu. Na specjalne zaproszenie Instytutu do Polski przylecieli autorzy książki: Robert Morgan oraz Jean-Louis Bravard. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele polskich firm BPO oraz ich klienci. Wydarzenie miało formę panelu dyskusyjnego.

Inteligentny Outsourcing to jedna z nielicznych komplementarnych pozycji o outsourcingu, jakie pojawiły się na polskim rynku, tym bardziej cenna, że napisana przez kluczowych uczestników procesu. Robert Morgan i Jean-Louis Bravard reprezentują zarówno stronę usługodawcy, jak i usługobiorcy. Przez wiele lat doradzali i uczestniczyli w procesie zawierania kontraktów outsourcingowych po stronie klienta i firmy. Przedstawiona w książce analiza całego procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi stała się pretekstem i natchnieniem do dyskusji podjętej przez uczestników panelu.

Partner, czy podwykonawca?

Poziom współpracy i jej jakość to najważniejszy watek dyskusji podjętej podczas debaty. Przygotowanie całego kontraktu zależy w dużej mierze od operacyjnych umiejętności menagerów, natomiast jego prowadzenie i utrzymanie to również praca nad poziomem relacji, jakie pomiędzy partnerami się nawiążą.
- Oprócz profesjonalnego podejścia do świadczonych usług, jedną z najważniejszych kwestii jest wzajemne partnerstwo. Nadal bardzo często zdarza się, że outsourcer jest traktowany jedynie jako dostawca, podwykonawca. W rzeczywistości on i jego firma to filary, na których również klient buduje swój sukces – mówił Paweł Farfał Dyrektor ds. rozwoju rynków wschodzących w Xerox Corporation
- Od sposobu, w jaki traktuje się firmę współpracującą zależy powodzenie procesów, jakie się jej powierza. To klient decyduje jak szeroko mają być otwarte drzwi jego organizacji dla outsourcera, który jest po to by umacniać swojego klienta. Tylko współpraca opierająca się na zaufaniu, wzajemnym wsłuchiwaniu w problemy i potrzeby drugiej strony gwarantuje długoterminowe powodzenie. Jeżeli będziemy traktować się jak dwa ogniwa wspierające nawzajem swój rozwój, to dla obydwu firm okaże się to z pewnością owocne – mówiła Hanna Jaroszek HR Menager z Tele Atlas Polska.
Na prawdziwe oparte na wartościowej współpracy relacje biznesowe pracuje się latami - i tak jak każdy związek tak i ten przechodzi różne fazy wzajemnego „docierania się” – najistotniejsza jest jednak wytrwałość i jasność celu, jakim ewidentnie jest pomyślność obydwu przedsiębiorstw.

Jesteś Outsourcerem?
Szukasz Usługodawcy?
Jesteś Dziennikarzem?
Zamów powiadomienia o nowościach: