Trendy i skuteczne rozwiązania w branży materiałów POS, czyli jak przygotować sklep na Wielkanoc

W handlu detalicznym tygodnie poprzedzające Święta Wielkanocne są kolejnym - po Bożym Narodzeniu - okresem, w którym sklepy mogą liczyć na kilkunastoprocentowy wzrost obrotów sprzedaży. Zastosowanie świątecznych elementów dekoracyjnych oraz odpowiednia ekspozycja towarów dodatkowo podnoszą atrakcyjność produktów. Sklepy w tym czasie częściej niż zwykle sięgają po materiały promocyjne takie, jak specjalne wystawy, stojaki czy dekoracje. Pozwalają one na efektywniejszą prezentację towarów, a co za tym idzie zachęcają klientów do zakupów. W ekspozycji sklepu warto stosować - kojarzącą się ze świątecznym okresem kolorystykę i symbolikę świąt. Jaskrawa żółć i zieleń, powinny pozytywnie działać na wzrokowców.

Piotr Haman Dyrektor Zarządzający Trade Support Cursor SA

Produkty pierwszej potrzeby

Marki wspierane zintegrowanymi kampaniami marketingowymi są bardziej atrakcyjne w oczach konsumentów. Sklepy planując święta powinny skoncentrować się na tych kategoriach produktów, które mają szczególne szanse na zwiększenie sprzedaży. W tym okresie klienci najczęściej sięgają po słodycze, napoje, produkty niezbędne do przygotowania świątecznych potraw oraz środki czystości.

Nie należy również zapomnieć o akcesoriach dekoracyjnych. Warto zatem wydzielić świąteczną strefę promocyjną, w której znajdą się dekoracyjne jajka, wiklinowe koszyki, palmy oraz czekoladowe zajączki. Powinna się ona znajdować na samym początku sklepu. Będzie to pierwsza rzecz, na którą klient spojrzy. Taka lokalizacja pozwala zatrzymać uwagę konsumenta w miejscu, które poza sezonem świątecznym, nie jest tak atrakcyjne sprzedażowo. Ważne jest, by strefa ta miała świąteczny charakter oraz została wyraźnie oznaczona, na przykład za pomocą jasno zielonych wiosennych owijek, plakatów czy zawieszek.

Suto zastawione regały

W okresie świąt sklepy powinny zwrócić szczególną uwagę także na odpowiednie zatowarowanie sklepu. Szeroka gama produktów jest tutaj kluczowa. Klient powinien mieć świadomość, że miejsce, w którym robi zakupy oferuje mu duży wybór. Dodatkowa ekspozycja produktów pomaga zwiększeniu sprzedaży i zapewnia lepszą widoczność produktów, ułatwiając konsumentowi zakupy. Warto przy tym pomyśleć o zwiększeniu ilości materiałów POS takich, jak stojaki i regały. Odpowiedni dostawca dysponujący profesjonalną ekipą instalacyjną oraz sprawdzonymi rozwiązaniami w zakresie dystrybucji materiałów promocyjnych umożliwi efektywną realizację wydarzeń konsumenckich.

Poczęstunek dla klienta

Świetnie sprawdzającym się narzędziem promocji w czasie Świąt Wielkanocnych są również degustacje produktów. Jest to dobry pomysł w przypadku przede wszystkim produktów FMCG, takich jak tradycyjne produkty regionalne. Święta Wielkanocne to idealny czas, by producenci wędlin, serów czy wypieków zaprezentowali swoje wyroby klientom. Szczególnie, że produkty te doskonale wpisują się w tradycyjny charakter Świąt Wielkanocnych. W tym czasie organizowane są akcje degustacyjne na terenie sklepów oraz zwiększana jest skala tego typu projektów dotychczas prowadzonych. Tak było z projektem dla Zakładów Przemysłu Mięsnego Henryk Kania – przed świętami kampania prowadzona jest na najwyższych obrotach. Hostessy Cursor w strojach firmowych ZPM Henryk Kania przy specjalnych standach częstują klientów przekąskami mięsnymi Polskie Snaki zachęcając do zakupu oraz opowiadając o produkcie i firmie. Tylko w ciągu 3 dni trwania akcji degustacyjnych rozdano 100 tys. próbek, a co 5 klient w nich uczestniczący dokonał zakupu. Największym zainteresowaniem cieszyły się kabanosy pepperoni i o smaku czosnkowym.

Sekret efektywnej sprzedaży

Ogromną rolę w przygotowaniu sklepu do świątecznego szaleństwa zakupowego odgrywa również sama forma promocji. Użycie przykuwającego wzrok stoiska bądź ekspozycji może skutecznie zachęcić konsumentów do zakupów. Ścisła współpraca dostawców materiałów POS z detalistami w tej kwestii pomaga w osiągnięciu celów handlowych. Kształty i forma projektowanych stoisk mogą być różne, w zależności od potrzeb zamawiającego. Warto pomyśleć o limitowanych seriach materiałów wykonanych specjalnie na Wielkanoc, które dodatkowo podkreślą świąteczny charakter zakupów.

Odpowiedni moment na świąteczny nastrój

Kiedy najlepiej rozpocząć szturm czekoladowych zajączków i kurcząt? Odpowiednio wczesne wyeksponowanie produktów powoduje, że klienci szybciej rozpoczynają przygotowania do Wielkanocy i tym samym chętniej dokonują zakupów. Jednak podobnie - jak w przypadku Świąt Bożego Narodzenia - również w czasie Wielkanocy nie należy dekorować sklepu zbyt wcześnie. Produkty do sprzedaży promocyjnej najlepiej wprowadzać stopniowo do oferty, rozszerzając ich wybór na jakieś 3 – 4 tygodnie przed świętami. Trzeba pamiętać, że klient musi się przyzwyczaić do ich obecności w sklepie.

Jesteś Outsourcerem?
Szukasz Usługodawcy?
Jesteś Dziennikarzem?
Zamów powiadomienia o nowościach: