Infolinia: outsourcować czy prowadzić własną?Aneta Michałkowicz. Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Operacyjny Call One SA

Przez ostatnie kilka lat postrzeganie oraz zastosowanie outsourcingu call i contact center w Polsce znacznie ewaluowało – od zwykłej infolinii stało się jednym z najefektywniejszych narzędzi sprzedaży. Doświadczony i odpowiednio motywowany konsultant w ciągu jednego dnia dociera do ponad 100 klientów oraz wykonuje do kilkudziesięciu innych interakcji z Klientem (SMS, chat, e-mail). Dzięki temu w skali miesiąca bezpośrednia sprzedaż produktów firmy może wzrosnąć nawet o 10%. Dlatego nie dziwi fakt, że od 2008 roku aż dwukrotnie zwiększyła się liczba firm korzystających z outsourcingu call center - obecnie takie rozwiązania stosuje 20% przedsiębiorstw.

Korzyści z outsourcingu contact center

Organizacje, które zdecydują się na wyoutsourcowanie call center nie muszą ponosić kosztownych inwestycji związanych z infrastrukturą (stanowiska pracy, pracownicy, powierzchnia operacyjna) czy wdrożeniem odpowiedniego systemu. Dodatkowo usługi świadczone przez profesjonalne call center wpływają na zwiększenie ilości i jakości obsługiwanych kontaktów – konsultant skuteczniej dociera z ofertą do odbiorcy, dzięki czemu rośnie efektywność sprzedaży. Rozmowa z klientem przebiega bowiem na wielu poziomach – od kontaktu telefonicznego, przez pocztę elektroniczną, chat, SMS, faks aż po wideokonferencję czy papierową korespondencję. Równie istotnym z punktu widzenia firmy obszarem jest wskaźnik tzw. „zatrzymań klienta”. Konsultanci call center potrafią wpłynąć na zmianę decyzji nawet 65% Klientów chcących zrezygnować z oferty. Call center, oprócz aktywnego wzrostu sprzedaży, kształtuje także wizerunek firmy zlecającej usługę lub oferowanego przez nią produktu/produktów, dlatego bardzo ważne jest zsynchronizowanie takiej kampanii z innymi aktywnościami marketingowymi (reklama, PR). Kompleksowo prowadzone działania z wykorzystaniem wszystkich kanałów komunikacji pozwolą zmaksymalizować korzyści, które przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć.
Powierzenie segmentu call i contact center firmie zewnętrznej jest decyzją, która wymaga wewnętrznej reorganizacji. Z pewnością jednak jest doskonałym posunięciem biznesowym – gwarantuje obniżenie kosztów stałych oraz wzrost zarówno sprzedaży, jak i oszczędności. Outsourcing call center umożliwia przedsiębiorstwu efektywniejsze dotarcie do klientów i zachowanie przewagi nad konkurencją – jesteśmy o krok do przodu.

Jesteś Outsourcerem?
Szukasz Usługodawcy?
Jesteś Dziennikarzem?
Zamów powiadomienia o nowościach: